En hyggelig tvist – for deg med forsikring hos If

If Skadeforsikring har inngått en samarbeidsavtale med advokatkontorene i Eurojuris Norge. Avtalen sikrer Ifs privatkunder god kvalitet, hurtig saksbehandling og rimeligere priser når de trenger juridisk bistand i rettshjelpssaker.

Rettshjelpsforsikring inngår i villa-, hjem-, hytte-, bil- og båtforsikring, og forsikringen dekker utgifter til advokatbistand for en rekke nærmere spesifiserte tvister. Eksempler på tvister som kan dekkes av forsikringen, vil være kjøp og salg av bolig, eiendomstvister, nabotvister, tvist med håndverkere m.m. Noen tvister er i utgangspunktet unntatt fra dekning, som straffesaker, arbeidstvister og familiesaker.

Utgiftene skal dekkes av selskapet som har forsikringen på tvistetidspunktet, og skade må meldes senest innen ett år etter at tvist oppstod og advokat er engasjert. Vi vet først om dine utgifter til advokatbistand vil dekkes etter at If har behandlet søknad om bruk av rettshjelpsforsikring.

Du kan selv velge hvilken advokat du ønsker å bruke, men samarbeidsavtalen mellom If og Eurojuris Norge vil sikre deg advokatbistand med god kvalitet og høy servicegrad til en gunstig pris (15 % rabatt på ordinære timesatser).

Les mer om avtalen på Ifs hjemmeside (ekstern lenke)

Relaterte saker

Publisert: 31. mars 2019

Vi tilbyr vårt GDPR e-kurs gratis

Vi har nå gleden av å tilby kurset gratis.  Det eneste du må gjøre er å gå inn på vår Facebook side og like/følge oss, for så å trykke på denne linken for å laste ned kurset. Dersom du ønsker å dokumentere læringen med diplom, kan du betale særskilt for å få avlagt eksamen gjennom […]

Publisert: 26. mars 2019

Endringene i avhendingslova behandles av Stortinget i april

Endringene medfører til dels omfattende forskyvinger i ansvarsforholdet mellom kjøper og selger.  Særlig viktig er dette å være oppmerksom på for boligeiere som selger boligen uten bistand fra megler. Vi har tidligere omtalt endringene på våre sider.  Advokat Anders Gustavsen har nå oppdatert status i endringsforslaget i denne artikkelen, som er publisert via hnytt.no.  

Publisert: 23. mars 2019

Barnehagens ansvar når ulykken er ute

Vi hjelper deg når det inntreffer en ulykke i barnehagen.

Publisert: 22. mars 2019

Vi er i mål med sertifisering etter NS-EN ISO 9001:2015

Målsettingen med å implementere ISO 9001:2015 er at vi skal settes i stand til å jobbe mer målrettet med virksomhetens interne kvalitetssystem og våre tjenesteprosesser.  Dermed vil forhåpentligvis sertifiseringen bidra til økt effektivitet, færrest mulig feil og viktigst av alt, kundetilfredshet. Standarden er prosessorientert og legger vekt på løpende forbedringer og kundetilfredshet.   Viktige elementer i standarden […]