Vi er tilgjengelige for våre kunder under koronakrisen

I den nasjonale krisesituasjonen vi alle står midt oppe i, ønsker vi å sikre våre ansattes helse, parallelt som vi ønsker å utvise kollektivt samfunnsansvar for å begrense/forebygge spredning av smitte.  Samtidig er vi vel oppmerksomme på at våre kunder har egen drift/egne problemer å hanskes med, hvor det er behov for bistand uavhengig av koronasituasjonen.

På denne bakgrunnen vil vi holde våre kontorer i Haugesund og Åkrehamn åpne med ordinære kontortider hver dag.  Så langt det er mulig ønsker vi imidlertid å begrense fysiske besøk på kontoret, med mindre det er helt nødvendig.

For å begrense smitterisiko og som følge av at skoler og barnehager er stengt, vil en rekke av våre medarbeidere jobbe fra hjemmekontor inneværende og neste uke.  Enkelte av våre ansatte er også pålagt å arbeide hjemmefra som følge av at de er omfattet av karantenerestriksjoner, bl.a. etter deltakelse på Haugalandskonferansen og utenlandsreiser.

I en digital hverdag vil vi være tilgjengelige for våre kunder kontinuerlig under koronakrisen og bistå fortløpende.  Vi vil så langt det er mulig legge opp til møter via Skype/Teams og ellers fortrinnsvis bistå dere via telefon/e-post.  

Domstolene/Fylkesnemndene lokalt og regionalt har innført sterke restriksjoner som følge av de nasjonale smittetiltakene.  Alle sivile saker og straffesaker som det ikke er tvingende nødvendig å gjennomføre i de nærmeste uker er derfor utsatt inntil videre.  Varetektsfengslinger og akutte sivile saker, herunder overprøving av akuttvedtak etter barnevernloven, vil imidlertid bli gjennomført som normalt og våre advokater vil selvsagt bistå våre eksisterende og nye kunder i slike tilfeller.

Vi beklager på det sterkeste de ulemper begrensningene måtte påføre våre kunder, men ber om forståelse for at vi må og vil ta del i den samfunnsmessige dugnadsinnsatsen for bekjempelse av  koronasmitte til beste for oss alle.  Ta kontakt med oss når som helst via vårt sentralbord per tlf 52701030 eller via e-post haugesund@eurojuris.no.  Du kan også ta kontakt med din advokat/kontakt via kontaktinformasjonen her.

Ellers håper vi at alle våre kunder og kontakter kommer seg gjennom krisen uten for store fysiske og økonomiske problemer.  Ta kontakt med oss når som helst dersom det er noe vi kan hjelpe med om du først er rammet.

Relaterte saker

Publisert: 17. januar 2021

Rapport om maritim, digital sikkerhet med forslag om nasjonalt responssenter for cybersikkerhet i Haugesund

Fellesstrategien er utarbeidet på oppdrag fra Nærings- og fiskeridepartementet og Samferdselsdepartementet og har sitt utgangspunkt i Regjeringens nasjonale strategi for digital sikkerhet.   Som ledd i arbeidet er det bl.a. også innhentet analyser fra Sintef (SINTEF- Trusselvurdering i forbindelse med strategi for maritim digital sikkerhet) og DNV ( DNV GL- ROS-analyse for maritim digital sikkerhet).  I […]

Publisert: 12. januar 2021

Høyesterett med fersk dom som styrker vernet mot seksuell trakassering

Saken gjaldt en ung kvinnelig ansatt på en mannsdominert arbeidsplass. Kvinnen hadde ved flere anledninger ubehagelige opplevelser med bedriftens kunder, og spørsmålet var om kundenes atferd i de ulike situasjonene, hver for seg eller samlet sett, utgjorde seksuell trakassering i strid med likestillingsloven.  På grunn av tidspunktet hendelsene fant sted på, ble saken vurdert etter […]

Publisert: 3. januar 2021

Nytt nummer av Eurojuris Informerer med arbeidsrett som tema

Ved utgivelsene av Eurojuris Informerer ønsker vi i Eurojuris Norge å dele vår kunnskap om relevante og praktiske temaer på ulike rettsområder. Denne gangen inneholder heftet artikler om arbeidsrett. Et forutsigbart og fungerende samspill mellom arbeidsgiver og arbeidstaker er en samfunnsmessig bærebjelke, både på offentlige og private arbeidsplasser. Særlig i krevende tider settes både regelverk […]

Publisert: 3. januar 2021

Brexit – hva nå Norge?

Forhandlinger om en frihandelsavtale Siden det ble klart 31. januar 2020 at UK ville forlate EU, har Norge forhandlet med Storbritannia om en frihandelsavtale som kan sikre kontinuitet i det økonomiske samvirket mellom landene.  Målsettingen med forhandlingene var å enes om en løsning innen 31. desember 2020, men etter som det ble klart at det […]

Publisert: 22. desember 2020

Ny arvelov 1.1.2021

Livsarvingenes minstearv økes Etter dagens arvelov skal to tredjedeler av avdødes formue tilfalle avdødes livsarvinger som deres såkalte pliktdelsarv. Pliktdelsarvens forholdsmessige størrelse overføres i den nye arveloven, men med en viktig endring. Tidligere har det vært anledning til å sette en øvre grense for hver enkelt livsarvings arv så lenge hver livsarving har mottatt en […]

Publisert: 20. november 2020

Vi er kvalitetssikret og sertifisert etter NS-EN ISO 9001:2015

Målsettingen med å implementere ISO 9001:2015 er at vi skal settes i stand til å jobbe mer målrettet med virksomhetens interne kvalitetssystem og våre tjenesteprosesser.  Dermed vil forhåpentligvis sertifiseringen bidra til økt effektivitet, færrest mulig feil og viktigst av alt, kundetilfredshet. Standarden er prosessorientert og legger vekt på løpende forbedringer og kundetilfredshet.   Viktige elementer i standarden […]