Vi er tilgjengelige for våre kunder under koronakrisen

I den nasjonale krisesituasjonen vi alle står midt oppe i, ønsker vi å sikre våre ansattes helse, parallelt som vi ønsker å utvise kollektivt samfunnsansvar for å begrense/forebygge spredning av smitte.  Samtidig er vi vel oppmerksomme på at våre kunder har egen drift/egne problemer å hanskes med, hvor det er behov for bistand uavhengig av koronasituasjonen.

På denne bakgrunnen vil vi holde våre kontorer i Haugesund og Åkrehamn åpne med ordinære kontortider hver dag.  Så langt det er mulig ønsker vi imidlertid å begrense fysiske besøk på kontoret, med mindre det er helt nødvendig.

For å begrense smitterisiko og som følge av at skoler og barnehager er stengt, vil en rekke av våre medarbeidere jobbe fra hjemmekontor inneværende og neste uke.  Enkelte av våre ansatte er også pålagt å arbeide hjemmefra som følge av at de er omfattet av karantenerestriksjoner, bl.a. etter deltakelse på Haugalandskonferansen og utenlandsreiser.

I en digital hverdag vil vi være tilgjengelige for våre kunder kontinuerlig under koronakrisen og bistå fortløpende.  Vi vil så langt det er mulig legge opp til møter via Skype/Teams og ellers fortrinnsvis bistå dere via telefon/e-post.  

Domstolene/Fylkesnemndene lokalt og regionalt har innført sterke restriksjoner som følge av de nasjonale smittetiltakene.  Alle sivile saker og straffesaker som det ikke er tvingende nødvendig å gjennomføre i de nærmeste uker er derfor utsatt inntil videre.  Varetektsfengslinger og akutte sivile saker, herunder overprøving av akuttvedtak etter barnevernloven, vil imidlertid bli gjennomført som normalt og våre advokater vil selvsagt bistå våre eksisterende og nye kunder i slike tilfeller.

Vi beklager på det sterkeste de ulemper begrensningene måtte påføre våre kunder, men ber om forståelse for at vi må og vil ta del i den samfunnsmessige dugnadsinnsatsen for bekjempelse av  koronasmitte til beste for oss alle.  Ta kontakt med oss når som helst via vårt sentralbord per tlf 52701030 eller via e-post haugesund@eurojuris.no.  Du kan også ta kontakt med din advokat/kontakt via kontaktinformasjonen her.

Ellers håper vi at alle våre kunder og kontakter kommer seg gjennom krisen uten for store fysiske og økonomiske problemer.  Ta kontakt med oss når som helst dersom det er noe vi kan hjelpe med om du først er rammet.

Relaterte saker

Publisert: 24. juni 2022

Ansvarsforsikring for el-sparkesykkel

Fra 1 september 2022 vil utleiere av el sparkesykler bli pålagt å tegne ansvarsforsikring. Dette innebærer b.la at ved personskade eller tingskade som el sparkesykkelen gjør, vil skadelidte kunne kreve et eventuelt økonomisk tap dekket under ansvarsforsikringen. For privateide el. sparkesykler må det tegnes ansvarsforsikring innen 1. januar 2023. Det at små elektriske kjøretøy også […]

Publisert: 8. juni 2022

Ny Høgsterettsdom om eigedomsretten til luftrommet over egen eigendom

Bakgrunn for saka var at det i 2019 vart opna ein heilårleg gondolbane frå Voss jernbanestasjon til fjellet Hanguren.  I tillegg til innmark, strekker bana seg over eit bustadområde der høgda mellom husa og banen varierer mellom 10 og 60 meter. På det hyppigaste passerer gondolbanen eigedommane kvart 42. sekund. I 2020 gjekk grunneigarane som […]

Publisert: 7. juni 2022

Nye regler om skattlegging av privat forbruk i selskaper

I departementets forslag (som du kan lese her) fremholdes at en eier med bestemmende innflytelse i et aksjeselskap mv. eller ansvarlig selskap mv. som eier eller disponerer boligeiendom, fritidseiendom, båt, fly eller helikopter, heretter som hovedregel vil bli ansett for å ha hatt disposisjonsrett til formuesobjektet hele året. Den skattepliktige fordelen denne disposisjonsretten utgjør, skal […]

Publisert: 31. mai 2022

Ny openheitslov – kva betyr det for norske bedrifter?

Formålet med lova Hovudformålet med lova er å få verksemder til å arbeide for grunnleggjande menneskerettar og anstendige arbeidsforhold i samband med produksjon av varer og levering av tenester, i tillegg til å sikre allmenta tilgang til informasjon om dette.  Lova gjeld i utgangspunktet berre for større verksemder som definert i reknskapslova § 1-5, eller […]

Publisert: 11. april 2022

Eurojuris Informerer nr. 1 2022: Juss for det offentlige

Staten, fylkeskommuner og kommuner forvalter fellesskapets verdier. Den overordnede disponeringen og prioriteringen er under demokratisk kontroll ved at folkevalgte vedtar budsjetter og planer. Det er så de administrative ressursene i forvaltningsorganene som disponerer og saksbehandler. Forvaltningsutøvelsen skal påse at byrder og goder fordeles rettferdig og etter forutsigbare og åpne prosesser. Saksbehandlingsreglene gir partsrettigheter, innsynsmuligheter, begrunnelsesplikt […]