Vi er tilgjengelige for våre kunder under koronakrisen

I den nasjonale krisesituasjonen vi alle står midt oppe i, ønsker vi å sikre våre ansattes helse, parallelt som vi ønsker å utvise kollektivt samfunnsansvar for å begrense/forebygge spredning av smitte.  Samtidig er vi vel oppmerksomme på at våre kunder har egen drift/egne problemer å hanskes med, hvor det er behov for bistand uavhengig av koronasituasjonen.

På denne bakgrunnen vil vi holde våre kontorer i Haugesund og Åkrehamn åpne med ordinære kontortider hver dag.  Så langt det er mulig ønsker vi imidlertid å begrense fysiske besøk på kontoret, med mindre det er helt nødvendig.

For å begrense smitterisiko og som følge av at skoler og barnehager er stengt, vil en rekke av våre medarbeidere jobbe fra hjemmekontor inneværende og neste uke.  Enkelte av våre ansatte er også pålagt å arbeide hjemmefra som følge av at de er omfattet av karantenerestriksjoner, bl.a. etter deltakelse på Haugalandskonferansen og utenlandsreiser.

I en digital hverdag vil vi være tilgjengelige for våre kunder kontinuerlig under koronakrisen og bistå fortløpende.  Vi vil så langt det er mulig legge opp til møter via Skype/Teams og ellers fortrinnsvis bistå dere via telefon/e-post.  

Domstolene/Fylkesnemndene lokalt og regionalt har innført sterke restriksjoner som følge av de nasjonale smittetiltakene.  Alle sivile saker og straffesaker som det ikke er tvingende nødvendig å gjennomføre i de nærmeste uker er derfor utsatt inntil videre.  Varetektsfengslinger og akutte sivile saker, herunder overprøving av akuttvedtak etter barnevernloven, vil imidlertid bli gjennomført som normalt og våre advokater vil selvsagt bistå våre eksisterende og nye kunder i slike tilfeller.

Vi beklager på det sterkeste de ulemper begrensningene måtte påføre våre kunder, men ber om forståelse for at vi må og vil ta del i den samfunnsmessige dugnadsinnsatsen for bekjempelse av  koronasmitte til beste for oss alle.  Ta kontakt med oss når som helst via vårt sentralbord per tlf 52701030 eller via e-post haugesund@eurojuris.no.  Du kan også ta kontakt med din advokat/kontakt via kontaktinformasjonen her.

Ellers håper vi at alle våre kunder og kontakter kommer seg gjennom krisen uten for store fysiske og økonomiske problemer.  Ta kontakt med oss når som helst dersom det er noe vi kan hjelpe med om du først er rammet.

Relaterte saker

Publisert: 27. desember 2021

Eurojuris informerer 3/21 – Eiendom og eiendomstransaksjoner

Eiendomsprosjekter involverer store verdier og mange interesser. Kunnskap og presisjon er viktig, både ved planlegging, utvikling og ved realisasjon. En strukturert gjennomføring tar tid, går i ulike faser og fordrer et planmessig samspill mellom utvikler, kommune, investor, bank, entreprenør og kjøper/leietaker. En godt planlagt og regulert prosess sikrer forutsigbarhet. Det krever kunnskap,  erfaring, oversikt og […]

Publisert: 27. desember 2021

Samboeravtale – hvorfor bør dere opprette den og hva bør den inneholde?

All erfaring viser at det er langt enklere å komme til enighet om oppgjøret ved samlivsbrudd eller død om man har en samboeravtale å forholde seg til.  Derfor er det viktig å opprette en samboeravtale som regulerer det økonomiske forholdet mellom partene. En samboeravtale er en avtale mellom samboere med formål å sikre ryddige økonomiske […]

Publisert: 27. desember 2021

Endring i inntektsgrense for fri rettshjelp fra januar 2022

De nye grensene er: Enslige                                              kr. 320.000,- Ektefeller/samboere:                     kr. 490.000,- Dette betyr f.eks. at de som mottar minstesatsene på uføretrygd nå endelig oppfyller vilkårene […]

Publisert: 25. november 2021

Fornying av offshoreflåten

Maritimt Forum foreslår at det etableres et resirkuleringsfond for offshorefartøy. Advokatfirmaet Eurojuris Haugesund støtter helhjertet dette initiativet.

Publisert: 23. november 2021

Muligheter for klage ved offentlige anskaffelser

Vurderinger før man velger å klage Det vil være fornuftig at man tar en grundig vurdering av begrunnelsen oppdragsgiveren har gitt før man bestemmer seg for å klage. Oppdragsgiver har begrunnelsesplikt, og begrunnelsen skal ha et innhold som gjør at de berørte leverandørene får kjennskap til de betraktninger oppdragsgiveren har gjort ved beslutningen. I sak […]

Publisert: 18. november 2021

Nye regler ved kjøp- og salg av bolig

Risiko ved boligkjøp: Kjøp og salg av bolig er alltid veldig viktig for partene. Risikoen ved boligkjøp er derimot ikke jevnt fordelt slik dagens regler er utformet. Så godt som alle brukte boliger selges i dag med et generelt «som den er»-forbehold. Det innebærer at med mindre selger har gitt feilaktige opplysninger om boligen, eller […]