Vi er tilgjengelige for våre kunder under koronakrisen

I den nasjonale krisesituasjonen vi alle står midt oppe i, ønsker vi å sikre våre ansattes helse, parallelt som vi ønsker å utvise kollektivt samfunnsansvar for å begrense/forebygge spredning av smitte.  Samtidig er vi vel oppmerksomme på at våre kunder har egen drift/egne problemer å hanskes med, hvor det er behov for bistand uavhengig av koronasituasjonen.

På denne bakgrunnen vil vi holde våre kontorer i Haugesund og Åkrehamn åpne med ordinære kontortider hver dag.  Så langt det er mulig ønsker vi imidlertid å begrense fysiske besøk på kontoret, med mindre det er helt nødvendig.

For å begrense smitterisiko og som følge av at skoler og barnehager er stengt, vil en rekke av våre medarbeidere jobbe fra hjemmekontor inneværende og neste uke.  Enkelte av våre ansatte er også pålagt å arbeide hjemmefra som følge av at de er omfattet av karantenerestriksjoner, bl.a. etter deltakelse på Haugalandskonferansen og utenlandsreiser.

I en digital hverdag vil vi være tilgjengelige for våre kunder kontinuerlig under koronakrisen og bistå fortløpende.  Vi vil så langt det er mulig legge opp til møter via Skype/Teams og ellers fortrinnsvis bistå dere via telefon/e-post.  

Domstolene/Fylkesnemndene lokalt og regionalt har innført sterke restriksjoner som følge av de nasjonale smittetiltakene.  Alle sivile saker og straffesaker som det ikke er tvingende nødvendig å gjennomføre i de nærmeste uker er derfor utsatt inntil videre.  Varetektsfengslinger og akutte sivile saker, herunder overprøving av akuttvedtak etter barnevernloven, vil imidlertid bli gjennomført som normalt og våre advokater vil selvsagt bistå våre eksisterende og nye kunder i slike tilfeller.

Vi beklager på det sterkeste de ulemper begrensningene måtte påføre våre kunder, men ber om forståelse for at vi må og vil ta del i den samfunnsmessige dugnadsinnsatsen for bekjempelse av  koronasmitte til beste for oss alle.  Ta kontakt med oss når som helst via vårt sentralbord per tlf 52701030 eller via e-post haugesund@eurojuris.no.  Du kan også ta kontakt med din advokat/kontakt via kontaktinformasjonen her.

Ellers håper vi at alle våre kunder og kontakter kommer seg gjennom krisen uten for store fysiske og økonomiske problemer.  Ta kontakt med oss når som helst dersom det er noe vi kan hjelpe med om du først er rammet.

Relaterte saker

Publisert: 24. april 2023

Vi ansetter nok en advokatfullmektig

Elisabeth Torkellsen er ansatt som advokatfullmektig hos oss.  Elisabeth er «ekte Karmøybu», oppvokst på beste vestkant og er utdannet ved Universitetet i Bergen.  Hun tiltrer i august 2023.

Publisert: 31. mars 2023

Endringer i innleiereglene får store konsekvenser for næringslivet i vår region

Bakgrunn Den store hovedregelen i norsk arbeidsliv er fast ansettelse mellom en arbeidsgiver og en arbeidstaker (et såkalt «topartsforhold»). Midlertidig ansettelse og innleie er unntak fra dette, og krever hjemmel i lov for å være tillatt. Solbergregjeringen utvidet retten til innleie og midlertidig ansettelse for å gi virksomhetene mer fleksibilitet. Støre-regjeringen har varslet – og […]

Publisert: 19. mars 2023

Kvinnovasjonssamling hos Eurojuris Haugesund

Selv om det har vært en positiv utvikling, er det fortsatt arbeid å gjøre for å øke antall kvinnelige styremedlemmer i mindre selskaper og i andre bransjer enn de mest tradisjonelle. Det er også viktig å fortsette arbeidet med å rekruttere og utvikle kvinnelige ledere, slik at flere kvinner blir kvalifiserte til å ta på […]

Publisert: 8. mars 2023

Gratulerer med Kvinnedagen

Så langt har ingen land i verden oppnådd full likestilling, selv om temaet har stått på agendaen i mer enn 100 år. Fortsatt opplever mange kvinner og jenter diskriminering basert på kjønn, bl.a. knyttet til manglende rett til utdanning og helsetjenester, vold i hjemmet, tvangs­ekteskap, kjønnslemlestelse og menneske­handel. Kvinner har dessuten i snitt lavere lønn […]

Publisert: 9. januar 2023

«Hjalp svigermor med nettbanken – fikk beskjed om at det ikke var greit»

Med en stadig mer digital hverdag er problemstillingen som tas opp i artikkelen til NRK noe de fleste av oss kan kjenne oss igjen i.  Behovet for å ha det formelle i orden før man hjelper eldre slektninger eller bekjente via digitale ordninger er viktig. Løsningen på dilemmaet er i de aller fleste tilfeller en […]

Publisert: 3. januar 2023

Regelendring med stor betydning for entreprenørene

  Ved gjennomføringen av større eller mindre byggeprosjekter, kan det ofte oppstå konflikter eller uenighet mellom entreprenør og byggherre. Dette vil ofte være ved fastsettelsen av vederlaget, der det kan oppstå spørsmål om hvem som eventuelt skal lastes for tilleggsarbeid, størrelsen eller justering av kontraktssummen og så videre.  I tilfeller hvor oppdragsgiver ikke vil betale […]